Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie kompetencji w zakresie budowania przewidywalnego, poukładanego planu rozwoju gabinetu medycznego i znacznie szybszy rozwój. Uczestnicy szkolenia nauczą się prowadzić analizy wewnętrzne i zewnętrzne, opisywać mocne i słabe strony gabinetu, wyciągać wnioski i na tej podstawie wyznaczać właściwe cele. Każdy uczestnik będzie potrafił rozpisać spójną strategię rozwoju, opisaną w sposób spójny i usystematyzowany. Cele będą realizowane skuteczniej i szybciej.
Główne rezultaty po wdrożeniu know-how ze szkolenia:
Dla kogo jest dedykowane to szkolenie
właściciele, menadżerowie
Program szkolenia
1. Czym jest strategia i dlaczego jest konieczna?
- Rozpoczęcie: cele szkolenia, przedstawienie się uczestników i test wprowadzający.
- Czynniki decydujące o sukcesie firm medycznych.
- Czym jest doradztwo? Trzy kluczowe obszary funkcjonowania każdej firmy.
- Czym jest strategia firmy?
2. Proces budowy planu rozwoju
- Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera plan rozwoju gabinetu medycznego?
- Zarządzanie czasem właściciela przy procesie budowania planu rozwoju gabinetu. Jak znaleźć czas i podzielić obowiązki?
- Jakich doradców od strategii warto mieć w zespole i gdzie ich szukać?
3. Analizy zewnętrzne i wewnętrzne
- Analiza wewnętrzna wskaźników finansowych i niefinansowych – jak określić prawidłowe wartości dla naszej firmy?
- Analiza wewnętrzna luk kompetencyjnych – jak określać stan obecny wiedzy, umiejętności i postawy poszczególnych członków zespołu?
- Analiza wewnętrzna procesów – jak określić stan obecny jakości oferowanych usług w stosunku do konkurencji?
- Analiza wewnętrzna zarządzania.
4. Budowanie przewagi konkurencyjnej
- Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analizy.
- Analiza konkurencji – co analizować u naszej konkurencji i jakie wnioski z tego wyciągać? Czy warto kopiować cennik konkurencji?
- Jaka jest przyszłość branży medycznej – gdzie możemy zdobyć przewagę konkurencyjną? Przykłady.
5. Jak analizować dane i dokonywać wyborów
- Jak określić mocne strony i szanse oraz słabe strony i zagrożenia danego gabinetu?
- Sztuka dokonywania wyboru, które elementy należy rozwijać w gabinecie?
- Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada mój gabinet na rynku? Propozycje działań rozwojowych i wykorzystanie szans rynkowych. Propozycje działań służących poprawie efektywności z uwzględnieniem zagrożeń płynących ze strony zespołu.
6. Misja, wizja, cele
- Jak wyrazić aspiracje gabinetu medycznego? Definiowanie wizji.
- Jak ukierunkować myślenie firmy na rozwój we właściwych kierunkach? Definiowanie misji i wartości organizacji.
- Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi? Formułowanie celów finansowych zgodnych z metodyką SMART.
- Przeprowadzanie symulacji. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych i jakościowych.
- Wyznaczanie kluczowych celów.
7. Budowanie strategii gabinetu medycznego
- Budowanie strategii – ćwiczenia.
- Plany rozwojowe: jakie kierunki działania zagwarantują sukces? Czym jest dla nas sukces?
- Wybór głównej grupy pacjentów i usług, które chcemy świadczyć w placówce medycznej.
- Określenie głównych obszarów doskonalenia kompetencji i poszczególnych członków zespołu.
- Jak dotrzeć do właściwej grupy pacjentów?
8. Inicjatywy i pomysły na rozwój gabinetu medycznego
- Określanie pomysłów na rozwój gabinetu – ćwiczenie.
- Mapa doświadczeń pacjenta – jak nasza firma widziana jest oczami klientów?
- Strategia rozwijania zespołu i procesów.
- Jak zwiększyć jednocześnie jakość obsługi pacjenta i zyskowność usług? Budowa propozycji wartości dla najważniejszych grup pacjentów.
- Wyróżniki konkurencyjne, rozwój dzięki innowacjom na poziomie firmy, relacji z pacjentami i dobrej organizacji pracy.
- Wybieranie pomysłów do realizacji i projektów rozwojowych gwarantujących dostarczanie usług wysokiej jakości przy optymalnych kosztach.
9. Plan rozwoju firmy
- Najważniejsze kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie planu rozwoju gabinetu.
- Jak opracować „Program Rozwoju Firmy” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych – przykłady z praktyki.
- Mapa strategii opisująca plan rozwoju gabinetu medycznego w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo-skutkowe.
- Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania planu rozwoju firmy. Jak ich unikać? – doświadczenia z biznesu.
Charakter szkolenia
- Na szkoleniu podzielimy się praktyczną wiedzą ze współpracy z kilkudziesięcioma gabinetami medycznymi i przedstawimy najważniejsze, sprawdzone metody rozwoju.
- Podczas szkolenia każdy uczestnik przygotuje plan rozwoju gabinetu w oparciu o realne case study z rynku medycznego (stomatologia).
- Szkolenie ma charakter praktyczny: podczas każdego modułu analizowane są realne przykłady z różnych placówek medycznych.
Każdy uczestnik otrzyma:
- Arkusze do wykonywania planu rozwoju gabinetu, przykłady planów rozwojowych z innych gabinetów.
Efekty szkolenia
Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę z zakresu:
- Procesu budowania planu rozwoju gabinetu medycznego;
- Metod analiz strategicznych pomagających wyciągnąć właściwe wnioski;
- Poznanie procesu formułowania celów i strategii głównej oraz strategii w różnych obszarach przedsiębiorstwa;
- Planowania strategicznego w czterech perspektywach.
Uczestnik szkolenia zyska kompetencje w zakresie:
- Budowy planu rozwoju dla placówki medycznej;
- Kategoryzowania danych wg priorytetów i nadawania im kolejności;
- Wyciągania wniosków opartych o analizy danych;
- Podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji;
- Wyznaczania misji, wizji, wartości i celów strategicznych na podstawie danych z analiz;
- Budowy strategii w formie mapy strategicznej, gdzie cele są ze sobą ściśle powiązane;
- Skuteczniejszego wdrażania planu rozwoju w życie;
- Szybkiego podejmowania działań
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Budowanie planu rozwoju placówki medycznej – schemat krok po kroku"
w dniu: 7 lipca 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł