Cel szkolenia
Celem szkolenia nabycie umiejętności realizacji procesu obsługi pacjentów na poziomie rozmów telefonicznych, obsługi bezpośredniej na recepcji oraz zapewnienia pacjentowi komfortu w trakcie wizyty stomatologicznej. Na szkoleniu uczestnik również rozwinie kompetencje społeczne oraz profesjonalną obsługę pacjenta w placówce stomatologicznej.
Grupa docelowa
Rejestratorki medyczne
Ramowy program usługi
1. Mój archetyp psychologiczny:
testy psychologiczne ujawniający profile osobowości,
- analiza archetypów wg Junga,
- ja – inni – komunikowanie się z innymi w oparciu o ich archetypy,
- lepsza współpraca z innymi ludźmi w zespole.
2. Prowadzenie rozmowy telefonicznej:
- prawidłowy schemat rozmowy telefonicznej,
- najczęstsze błędy popełniane w rozmowach telefonicznych,
- profesjonalne schematy rozmowy telefonicznej,
- gotowe odpowiedzi na pytania pacjentów,
- rozmowa z pacjentem w sposób krótki i jednocześnie zachęcający.
3. Prezentowanie usług gabinetu stomatologicznego:
- Avatar pacjenta,
- badanie potrzeb pacjentów,
- język korzyści,
- wartości ważne dla pacjenta,
- nie wchodzenie w kompetencje lekarza.
4. Trudne sytuacje w placówkach medycznych:
- rodzaje trudnych sytuacji,
- metody pracy z wymagającymi pacjentami,
- rozwiązywanie problemów.
5. Protokoły rozmów:
- protokół procesu,
- protokół autorytetu.
6. Rozmowa z różnymi typami pacjentów:
- pacjent reaktywny,
- pacjent proaktywny,
- pacjent na estetykę
- pacjent na kompleksowe leczenie
- odpowiadanie na obiekcje pacjentów
7. Techniki sprzedaży i negocjacji:
- podstawowe techniki sprzedaży,
- podstawowe techniki negocjacji,
- najlepsze techniki sprzedaży i negocjacji dla placówek medycznych.
Efekty szkolenia
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:
- zwiększania liczby pacjentów na kompleksowe leczenie stomatologiczne – implanty, protetykę, leczenie stawów skroniowo-żuchwowych,
- zwiększania liczby pacjentów na konsultacje stomatologiczne,
- procedur obsługi w kontaktach telefonicznych, bezpośrednich,
- kompetencji wymaganych w pracy z pacjentem,
- rozwiązywania trudnych sytuacji.
Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:
- prowadzenia rozmowy telefonicznej w sposób krótki, zwięzły i konkretny,
- realizowania w sposób płynny procesu obsługi pacjentów i organizacji pracy gabinetu na poziomie rozmów telefonicznych, obsługi bezpośredniej na recepcji, prawidłowej struktury rozmowy w trakcie wizyty stomatologicznej,
- rozmowy z różnymi typami pacjentów na temat ich oczekiwań,
- prowadzenia rozmów merytorycznych, konkretnych i skupionych na rozwiązaniach oraz wyznaczeniu konkretnego terminu spotkania z lekarzem,
- stosowania poprawnego języka korzyści, pozwalającego na wzmocnienie poczucia komfortu i profesjonalizmu, opierającego się o dobre intencje oraz analizę psychologiczną pacjentów,
- sprzedażowe i negocjacje.
Po szkoleniu Uczestnicy posiadają kompetencje:
- empatycznego podejścia do każdego typu pacjentów,
- rozpoznawania typów osobowości i reagowania w odpowiedni do tego sposób.
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Profesjonalna recepcja 2 – Profesjonalne prezentowanie usług"
w dniu: 14 kwietnia 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł