Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pokazanie modelu komunikacji Nonviolent Communication (NVC) oraz zaprezentowanie jak za pomocą NVC konstruktywnie udzielać pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej, prosić o wsparcie i budować relacje oparte na współpracy, konstruktywnie odmawiać, konstruktywnie reagować na odmowę. Nonviolent Communication (NVC) to rewolucyjny model komunikacji oraz zmiany swoich negatywnych postaw stworzony przez Marshalla Rosenberga – amerykańskiego psychologia, psychoterapeuty i mediatora.
Grupa docelowa
Osoby pracujące w różnych zespołach.
Ramowy program usługi
1. Psychologia konfliktów:
- jawny i niejawny poziom konfliktu,
- wpływ sposobu komunikacji na tworzenie się konfliktów – błędy na poziomie treści i błędy na poziomie formy komunikatu (język dominacji),
- drabina konfliktu – ewolucja konfliktu oraz konstruktywne pracowanie z nim na różnych jego poziomach.
2. Psychologia komunikacji:
- model kwadratu komunikacyjnego Friedmana Schulz von Thuna – 4 sposoby słuchania i wyrażania komunikatów,
- komunikacja i emocje – czyli jak to, co mówimy wpływa na sposób myślenia, stany emocjonalne i zachowania innych ludzi,
- język dominacji – najczęstsze błędy komunikacyjne, które niszczą dobrą atmosferę w zespole, motywację pracowników i zaogniają konflikty (czynna i bierna agresja).
3. Wprowadzenie do NVC – 4 elementy komunikacji relacyjnej:
- różnice pomiędzy komunikacją relacyjną i tradycyjną komunikacją,
- różnice między komunikatem TY, a komunikatem JA,
- narzędzia NVC – empatyczna szczerość i empatyczna parafraza,
- różnice między standardową parafrazą, a empatyczną parafrazą,
- różnice między destruktywną szczerością, a empatyczną szczerością,
- pułapki w praktykowaniu NVC – różnica między empatią emocjonalną, a empatią poznawczą według Paula Bloom’a.
4. Konstruktywne radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych:
- inteligencja emocjonalna,
- konstruktywnie i destruktywne metody pracy ze stresem,
- proces pracy ze stresem w oparciu o NVC – zachowanie spokoju w sytuacjach trudnych.
5. Stosowanie NVC w rozmowach z trudnym pacjentem:
- formułowanie próśb w oparciu o NVC,
- konstruktywne odmawianie wg NVC,
- konstruktywne reagowanie na odmowę wg NVC,
- konstruktywne dziękowanie wg NVC.
Efekty szkolenia
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik posiada wiedzę z zakresu:
- psychologii komunikacji,
- nawyków komunikacyjnych zwiększających prawdopodobieństwo powstawania nieporozumień i konfliktów,
- nawyków komunikacyjnych negatywnie wpływających na atmosferę i chęć współpracy.
- modelu komunikacji Nonviolent Communication (NVC).
Po szkoleniu Uczestnik posiada umiejętności:
- stosowania technik pracy z emocjami ułatwiających zachowanie spokoju w sytuacjach trudnych,
- wzmocnienia asertywności,
- stosowania technik komunikacji, pozwalających szybciej dochodzić do porozumienia.
Po szkoleniu Uczestnicy posiadają kompetencje:
- konstruktywnego udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej,
- budowania relacji opartych na współpracy.
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Profesjonalna recepcja 3 – Asertywność i trudne sytuacje"
w dniu: 9 czerwca 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł