Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pogłębienie umiejętności uczestników z zakresu kierowania zespołem oraz właściwego zarządzania kompetencjami. Szkolenie zostanie poświęcone tematom obejmowania stanowiska przez kierownika, ustalania zasad współpracy z każdym członkiem zespołu i budowania skutecznej struktury zarządzania. Uczestnicy dowiedzą się też, jakie działania podejmować, by zespół się rozwijał, uzupełniał brakujące kompetencje, jak poprawnie delegować obowiązki, wyznaczać cele i skutecznie oceniać ich wykonanie.
Główne rezultaty po wdrożeniu know-how ze szkolenia:
Dla kogo jest dedykowane to szkolenie
właściciele, menadżerowie, kierownicy
Program szkolenia
1. Właściciel i jego rola w budowaniu organizacji
- Jak budować strukturę organizacyjną?
- Jak przekazywać władzę (trójkąt odpowiedzialności)?
- Jak przekazywać uprawnienia pracownikom?
- Kiedy awansować pracowników i dawać im pole do rozwoju?
- Kiedy degradować pracowników i jak pozbawiać uprawnień?
2. Ustalanie czytelnych zasad współpracy z pracownikami
- Wyznaczanie zasad pracy.
- Określanie Standardów Obsługi Klienta.
- Kompromisy – kiedy i na jakie się zgodzić?
- Wyznaczanie granic, których żadna ze stron nie powinna przekraczać.
- Co zrobić, kiedy zespół nie stosuje się do zasad?
- Drabinka interwencji.
3. Rutynowe funkcje kierownika w zarządzaniu zespołem
- HPI jako narzędzie wyszukiwania barier rozwojowych;
- Planowanie strategiczne;
- Przegląd okresowy działań firmy;
- Ocena miesięczna, kwartalna, półroczna;
- Spotkania indywidualne i grupowe (online i na żywo);
- Coaching pracowników.
4. Diagnozowanie luk kompetencyjnych
- Macierz diagnozowania źródeł;
- Strategia rozwiązań;
- Wyznaczanie planów rozwojowych dla pracowników;
- Prowadzenie szkoleń wewnętrznych i wysyłanie na szkolenia zewnętrzne
5. Planowanie i wyznaczanie celów
- Planowanie jako podstawa efektywnego działania;
- Autodiagnoza efektywności dotychczasowego planowania;
- Skuteczne formułowanie celów i sprawne organizowanie zadań;
- Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów.
6. Delegowanie zadań
- Jak skutecznie delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności?
- Jak najlepiej wykorzystać indywidualne kompetencje i talenty pracowników przy przydzielaniu zadań?
- Dostosowanie stylu delegowania do indywidualnych potrzeb i możliwości pracownika.
- Udzielanie wsparcia pracownikom otrzymującym nowe zadania.
7. Monitorowanie i egzekwowanie
- Przekazywanie informacji zwrotnych;
- Rozliczanie pracowników z realizacji zadań w sposób motywujący ich do rozwoju.
- Praktyczna metoda egzekwowania poleceń – czterostopniowa procedura.
8. Ocena wyników
- Narzędzia skutecznej ewaluacji;
- Identyfikowanie mocnych stron i obszarów do zmiany;
- Planowanie przyszłych działań z uwzględnieniem wyników.
Charakter szkolenia
- Szkolenie ma charakter dyskusji; podczas każdego modułu analizowane są realne przykłady sytuacji z gabinetów medycznych.
- Podczas każdego modułu prowadzimy ćwiczenia praktyczne.
- Szkolenie przedstawia schemat krok po kroku, jak należy zarządzać zespołem, aby firma nieustannie się rozwijała.
Każdy uczestnik otrzyma:
- Każdy uczestnik otrzyma pełen skrypt szkolenia z dokładnymi instrukcjami, jak prowadzić zarządzanie firmy – budowanie struktury organizacyjnej, wdrażanie kierownika, ocena kompetencji, wyznaczanie obowiązków, określanie celów, delegowanie obowiązków, ocena realizacji.
Efekty szkolenia
Uczestnik szkolenia zyskuje wiedzę z zakresu:
- działań menadżerskich realizowanych w placówce medycznej;
- znajomości praktycznych przykładów wyzwań wynikających ze współpracy personelu w placówce medycznej wraz z proponowanymi sposobami radzenia sobie z nimi;
- budowania efektywnego zespołu;
- znajomości praktycznych wskazówek budowania zaangażowania członków zespołu w wykonywanie powierzonych im zadań.
Uczestnik szkolenia zyskuje umiejętności z zakresu:
- zarządzania kompetencjami wewnątrz swojej organizacji;
- generowania zadań w obszary kompetencyjne i przydzielania ich realizacji odpowiednim pracownikom;
- tworzenia stanowisk pracy w oparciu o przenikające się role zadaniowe i charakterologiczne;
- tworzenia ścieżek rozwoju kariery swoich pracowników;
- wyznaczania właściwych celów;
- planowania i delegowania zadań w sposób praktyczny;
- monitorowania realizacji oraz egzekwowania wykonania zadań.
Uczestnicy szkolenia zdobędą kompetencje:
- przywódcze w obszarze wyznaczania celów i zadań pracownikom;
- zarządcze w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi;
- samokształcenia się, rozumienia znaczenia komunikacji interpersonalnej oraz zdolność prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
- przywódcze i komunikacyjne;
- z obszaru tzw. „miękkiego HR” (rozwój zespołu, zarządzanie wiedzą w organizacji, budowanie autorytetu wśród pracowników).
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Skuteczne zarządzanie zespołem"
w dniu: 16 czerwca 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł