Cel szkolenia
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu umiejętności, które na co dzień są niezbędne wszystkim menadżerom i kierownikom do bieżącego działania firmy. Uczestnicy szkolenia poprawią sposoby budowania know-how firmy, zarządzania obiegiem dokumentów, jakość i szczelność wewnętrznych procesów. Ponadto będą znacznie lepiej diagnozować luki kompetencyjne, wyznaczać indywidualne cele i optymalizować pracę zespołu w sposób bardziej konkretny i asertywny. Firma będzie działała sprawniej i bardziej wydajnie. Po szkoleniu uczestnicy będą szybciej reagować na potencjalne problemy i im przeciwdziałać.
Główne rezultaty po wdrożeniu know-how ze szkolenia:
Dla kogo jest dedykowane to szkolenie
właściciele, menadżerowie, kierownicy
Program szkolenia
1. Budowanie know-how firmy
- Jak budować standardy pracy – metody formalizowania procedur, informowania i szkolenia wewnętrznego pracowników oraz oceny skuteczności wdrożenia;
- W jaki sposób gromadzić dokumentację firmową, tak by dostęp do niej był przejrzysty i prosty;
- Excel, Word, Dropbox, Slack, Sticky Notes, Cam Scanner i inne narządzie służące do wewnętrznej komunikacji i zarządzania zadaniami.
2. Dokumentacja medyczna
- Zgody na leczenie – wzory, obieg dokumentów wewnętrznych, magazynowanie;
- Administracja dokumentów kadrowo-księgowych i współpraca z księgowością – jak pilnować wszystkich kosztów i spraw prawno-kadrowych;
- Wypełnianie i obieg dokumentów medycznych – karty pacjentów, wypełnianie opisów wizyt.
3. Diagnozowanie luk kompetencyjnych
- HPI, czyli system diagnozowania luk kompetencyjnych i barier w sześciu kluczowych obszarach dla funkcjonowania placówki medycznej;
- Spisywanie wniosków z HPI oraz określanie ścieżek rozwoju indywidualnych i grupowych;
- Wyznaczanie celów członkom zespołu;
- Określanie planów rozwoju kompetencji dla poszczególnych członków zespołu;
- Instruktarze i szkolenia wewnętrzne;
- Prowadzenie spotkań w zakresie szkoleń wewnętrznych (online i live).
4. Kontrola jako podstawa zarządzania
- analiza raportów,
- analiza sygnałów z rynku i od pracowników,
- ocena sygnałów, perspektyw i działań,
- wdrażanie korekt,
- oceny okresowe.
5. Zarządzanie projektami
- Jak tworzyć listę potencjalnych projektów rozwojowych w gabinecie?
- Jak planować realizację projektów rozwojowych?
- Jak planować harmonogram działań w projektach?
- Jak wspólnie realizować projekty rozwojowe?
6. Wdrażanie zmian
- Procedura wdrożenia zmiany;
- Psychologiczne aspekty oporu przed zmianą wśród członków zespołu;
- Kontrola nad wdrożeniem zmiany;
- Podsumowanie efektów wdrożonych zmian;
- Ewaluacja i korekta efektów.
7. Mapa procesów i doświadczeń pacjenta
- Czym jest mapa doświadczeń pacjenta?
- Jak określić obecny standard leczenia i kroków rozwojowych w danym obszarze, uwzględniając posiadane zasoby i możliwości.
- Diagnozowanie jakości wybranych procesów w firmie – ocena wewnętrzna i określanie tzw. kamieni milowych.
- Ocenianie stanu obecnego i określanie metodyki rozwoju dojścia do stanu docelowego w danym procesie.
- Udoskonalanie procesów – najważniejsze zasady.
8. Budowanie i udoskonalanie procedur obsługi pacjenta
- Poziom świadczenia usług, czyli jak ustalać standardy leczenia;
- Budowanie procedur obsługi pacjenta;
- Optymalizacja procedur w oparciu o oczekiwania pacjentów i korelacje z możliwościami finansowymi w ramach danej usługi;
- Procedury obsługi pacjenta – pacjent pierwszorazowy, konsultacje, pacjent bólowy, higienizacja, realizowanie planu leczenia.
9. Asertywność
- Jak rozwijać asertywność?
- Jak rozmawiać z lekarzami?
- Jak stawiać granice?
- Jak zgłaszać uwagi?
Charakter szkolenia
Szkolenie ma charakter szkolenia praktycznego dla branży medycznej, gdzie prowadzone są ćwiczenia przy każdym module. W trakcie szkolenia uczestnik będzie realizował ćwiczenia, które pozwolą mu na zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce.
Efekty szkolenia
Uczestnik szkolenia zdobywa wiedzę w zakresie:
- Optymalizacji procesów;
- Etapów wprowadzania zmiany;
- Dobrych praktyk administracji i organizacji pracy;
- Zasad asertywności;
- Analizowania luk kompetencyjnych;
- Procesu budowania ścieżek rozwojowych;
- Podstaw zarządzania projektami.
Uczestnik szkolenia zyskuje kompetencje w zakresie:
- Budowania know-how firmy;
- Optymalizacji procesów;
- Poprawy doświadczeń pacjenta;
- Przeprowadzania wywiadów z pracownikami i budowania planów rozwojowych;
- Bieżącej kontroli działań;
- Wdrażania zmian;
- Asertywnego wyrażania swoich poglądów i opinii;
- Wyznaczania celów w sposób angażujący innych pracowników;
- Motywowania do pracy zespołowej;
- Zarządzania projektami.
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Trener i doradca, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem oraz budowania modeli biznesowych w gabinecie stomatologicznym. Od 2009 r. prowadził szkolenia wewnętrzne, a od 2015 r. dla lekarzy dentystów. Gościł na szkoleniach m.in. dla OIL Warszawa, PTTS i Glaxo Smith Cline. Obecnie prowadzi webinary oraz wykłada przedmioty takie jak Tworzenia standardów obsługi pacjenta oraz Monitorowanie i rozwój standardów obsługi pacjenta na uczelni Collegium Civitas.
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Skuteczny menadżer"
w dniu: 24 lutego 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł
Termin: 14 kwietnia 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2000 zł