Odpowiedź jest prosta – lekarze i gabinet źle promują swój wizerunek. Im lepiej go kreujesz, tym więcej pacjentów trafi właśnie do ciebie. Możesz mieć więcej pacjentów na dowolne usługi: implanty, licówki, medycynę estetyczną. To wszystko jest w zasięgu twoich rąk.

1. Stwórz propozycję wartości

  • Odpowiedz na pytanie „Gdybym był pacjentem to do jakiego lekarza chciałbym pójść najbardziej?”
  • Następnie wyobraź sobie idealną wizytę stomatologiczną – jak powinna wyglądać pod kątem medycznym i komunikacyjnym.
  • Rozłóż ją na czynniki pierwsze – przeanalizuj krok po kroku.
  • Po pierwsze pomyśl jak wyglądać powinna idealna pierwsza wizyta nowego pacjenta, jak druga oraz jak pacjent powinien być przyjęty na konsultacji.
  • Wyobraź sobie każdy detal takiej wizyty: przywitanie, rozmowę przed badaniem, etap leczenia i rozmowę po badaniu.
  • Wyobraź sobie jak powinieneś na tej wizycie wyglądać, co mówić i robić. Pomyśl o standardach obsługi podczas zabiegu oraz przemyśl jak powinna zachowywać się twoja asystentka.
  • Pomyśl też o swoich umiejętnościach medycznych – czym się będziesz wyróżniał?
  • Jakie zabiegi zaoferujesz?
  • Co będzie stanowiło wyjątkową wartość dla każdego pacjenta?
  • Jakiego sprzętu będziesz używał?
  • No i bardzo ważne – jakie efekty osiągniesz?

Wszystkie odpowiedzi na powyższe pytania trzeba w jakiś sposób zaprezentować w internecie – pacjenci muszą wiedzieć czego mogą się spodziewać po wizytach u ciebie.

2. Stwórz wizerunek w internecie

Internet to najmocniejszy nośnik reklamy w dzisiejszych czasach – pacjent może cię polecić w ciągu kilku sekund wysyłając link do twojej strony www. Nie lekceważ tego medium i już dziś zacznij się tam promować. Załóż profil na portalach opiniujących lekarzy, np. znany lekarz. Cały profil wypełnij bardzo dokładnie nie pomijając żadnego punktu, używając wszędzie dobrej jakości profesjonalnych zdjęć.

Jeśli masz stronę internetową zbuduj zakładkę opisującą lekarzy i ciebie w następujący sposób:

  1. Profesjonalne zdjęcie i opis – u samej góry umieść informacje o twoich zainteresowaniach i dokonaniach. Pogrubioną czcionką wyeksponuj swoją dziedzinę doskonałości – bądź specjalistą w wąskim zakresie.
  2. Pod opisem umieść certyfikaty – 5-10 skanów autorytarnych kursów, które są warte uwagi.
  3. Następnie umieść efekty swoich pracy – pokaż co potrafisz – fakty niech mówią same za siebie. Efekty przed i po – to świadectwo twojego profesjonalizmu i gwarancja bezpieczeństwa dla pacjenta.
  4. Referencje pacjentów – najlepiej w formie wideo umieść opinie pacjentów, którzy się u ciebie leczyli. Niech wypowiadając się mówią o swoich emocjach, bolączkach i zmianach. Pamiętaj, że ludzie chcą czuć, że decyzja jest warta swojej ceny (zarówno pieniężnej jak i emocjonalnej).
  5. Przewagi konkurencyjne – wymień powody dlaczego warto do ciebie przyjść. Użyj przy tym wszystkich argumentów ważnych dla pacjenta. Weź po uwagę bezbolesność zabiegów, kompleksową diagnostykę, używane urządzenia, terminy gwarancji i wiele innych. Wypunktuj te przewagi w liczbie 5-7 sztuk.
  6. Podaj kontakt – na końcu każdej strony, ale też na jej początku powinien być wyraźny numer telefonu do Ciebie.
  7. Pamiętaj o estetyce – cała strona musi być „łatwa w czytaniu” – akapity, wyłuszczenia, podkreślenia, grafiki i kolorystyka zbudują twój wizerunek – nie lekceważ tego

3. Pokazuj się regularnie

Raz stworzony wizerunek musi być przypominany regularnie pacjentom – oni z czasem o tobie zapominają. Tak więc publikuj dużo zdjęć, pokazuj się na facebooku, Instagramie, a nawet snapchacie – te nowoczesne kanały dystrybucji to przyszłość także stomatologii. Twój pacjent, żeby cię polecać potrzebuje stałego kontaktu z twoją osobą.

Autor: Kamil Kuczewski

Artykuł znajdziesz też na stronie: infoDENT24.pl

Podziel się tym dalej!

Zobacz najnowsze wpisy: