Cel szkolenia
Opiekun pacjenta to osoba towarzysząca pacjentowi od pierwszej do ostatniej wizyty w klinice, od rozpoczęcia do zakończenia leczenia. Opiekun pomaga przejść pacjentowi wszystkie niezbędne konsultacje i badania. Następnie we współpracy z lekarzem prowadzącym przygotowuje kompleksowy plan leczenia, który szczegółowo omawia z pacjentem, wyjaśniając wszystkie etapy leczenia. Opiekun odpowiada na wszelkie pytania pacjenta oraz rozwiewa obawy związane najczęściej ze strachem przed leczeniem u stomatologa. Opiekun przedstawia też wszystkie koszty leczenia oraz koordynuje kolejność i czas wizyt u poszczególnych specjalistów.
Dla kogo jest dedykowane to szkolenie
Nasze szkolenie dedykujemy lekarzom dentystom, menadżerom i właścicielom placówek stomatologicznych, którzy chcą podwyższyć swoje umiejętności negocjacyjne i kompetencje zarządcze oraz wdrożyć stanowisko Opiekuna Pacjenta w swojej placówce stomatologicznej.
Ramowy program szkolenia:
1. Zadania Opiekuna pacjenta:
- Obowiązki opiekuna pacjenta;
- Forma pracy koordynatora leczenia;
- Jak zrekrutować odpowiednią osobę na to stanowisko;
- Wdrożenie opiekuna pacjenta do już funkcjonującego zespołu;
- Podstawowe pojęcia finansowe niezbędne do oceny opłacalności leczenia;
- Strategie finansowania procedur stomatologicznych;
- Koordynacja leczenia pacjentów zagranicznych.
2. Rola opiekuna leczenia w budowaniu wartości usługi stomatologicznej
- Obsługa pacjenta jako proces;
- Podział na segmenty pacjentów oraz określenie potrzeb każdego z nich;
- Praktyczne przekazy komunikacyjne, skierowane do poszczególnych grup.
3. Strategie negocjacyjne
- Schemat wizyt w trakcie codziennych rozmów z pacjentem.
- 1 wizyta konsultacyjna – rozmowa wstępna i badanie.
- Badanie potrzeb.
- Ważne wskazówki dotyczące rozmów.
- 2 wizyta konsultacyjna – prezentacja planu leczenia.
- CZK – podkreślanie korzyści z leczenia.
- case study
- Jak krok po kroku zrealizować to, co się sprawdza w praktyce.
Efekty szkolenia:
Uczestnik szkolenia będzie posiadał wiedzę z zakresu:
- finansowania procedur stomatologicznych,
- tworzenia standardów obsługi pacjenta w swojej placówce,
- budowania łańcucha wartości dodanej,
- roli i zadań koordynatora leczenia,
- kompetencji, jakie powinien posiadać koordynator leczenia.
Uczestnik szkolenia będzie posiadał umiejętności:
- analizy potrzeb pacjentów,
- tworzenia przekazów komunikacyjnych dostosowanych do określonych grup,
- stosowania różnych technik negocjacyjnych,
- zarządzania procesem przygotowania pacjenta do leczenia,
- zarządzania komunikacją na linii lekarz – koordynator leczenia – pacjent.
Uczestnik szkolenia będzie posiadał kompetencje:
- negocjacji i rozmowy z pacjentem o jego oczekiwaniach w związku z leczeniem,
- biznesowego patrzenia na procesy medyczne zachodzące w placówce.
Prowadzący
mgr Marek Dornowski
Pomysłodawca, prezes i współwłaściciel Premium Dental Group – spółki, która zbudowała i zarządza placówkami stomatologicznymi Kraina Zdrowego Uśmiechu. Posiada szerokie doświadczenie biznesowe, które wykorzystuje podczas szkoleń. Wśród naszych klientów ceniony za dużą wiedzę i bardzo praktyczne podejście do tematu. Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Szkolił się także w ramach Chartered Institute of Marketing. Praktyk i pasjonat dzielenia się wiedzą.
Formularz do zapisu na szkolenie: "Opiekun pacjenta"
w dniu: 12 maja 2023 r.
Zobacz inne szkolenia
Termin: r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 2600 zł
Termin: 28 marca 2023r.
Miejsce: Częstochowa
Cena: 4990 zł
Termin: 31 marca 2023r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1200 zł